Tuesday 30 June 2015

setiap kali aku menatap wajah Tun, dimana2, aku pasti akan sebak. mana kan tidak sebak, dari aku kecil hingga dewasa,aku dibawah naungan dia. dia telah mengubah aku dari melayu kampung yg xnak tau pasal apa2 menjadi seorang pemikir,mengubah aku dari rasa tidak yakin pd diri sendiri ke seorang yg boleh berdiri menghadapi apa saja. daripadaseorang yg malas menjadi seorang yg mengejar apa saja peluang yg ada. dari seorang yg tiada apa2 ke seorang inventor. tapi....sampai sekarang, org yg mengubah aku menjadi begini tidak dapat aku bertemu, cuma dpt pandang dari jauh...tiap kali mana tempat yg aku dengar dia akn lawat, aku akn tunggu..hanya untuk bertemu dengannya. tapi sayang... hanya cuma dpt melihat dari jauh saja. menitis airmata,menahan sebak, tuhan saja yg tahu. ..andainya dapat peluang sekali berjumpa sekali pun cukuplah. ingin ku mencium tanganmu tanda terima kasihku dan memeluk erat seperti seorang anak yg amat rindu ayahnya kerna bagi ku, kau lah ayah kepada aku dan melayu seperti ku. ketahuilah Tun, aku amat2 menyayangi dan menghormatimu. ku pohon pada Allah, moga2 hajat ku yg satu utk bertemu mu sebelum Tun meninggal kan kami semua atau pun sebelum  ajal ku sampai .dulu. aminnn....

No comments:

Post a Comment