Monday 22 June 2015



assalamu alaikum

rakan2 FB semua
semlm saya pergi ke imbi plaza bukit bintang
utk melihat sendiri,berbual2 sendiri dgn keluarga ini yg saya ada share pada status yg lalu.
ibunya puan roziah ibu yg agak masih muda,silap2 lebih muda dari saya
mempunyai 9 anak dgn 1 suami
3 anak terawal dah berkahwin
6 anak lagi masih tinggal bersama
lelaki 15 tahun
perempuan 13 tahun
lelaki 8 tahun
perempuan 6 tahun
lelaki 5 tahun
bayi lelaki 6 bulan kata nya
mereka org melayu pattani
suaminya ada d penjara
suaminya masuk penjara
kerana bergaduh dgn puan roziah d time square ( tak jelas hal ni )
mereka tinggal d kg cheras baru berhampiran jalan peel ( d situ ada giant seingat saya )
menyewa sebulan RM 270
menurut puan roziah 
dia tak mampu utk bayar sewa rumah tu
anak yg sdg bersekolah 3 org
saya dapat ambil no telefon
puan roziah 011 2561 8496 
tapi amat malang kerana dia tak punyai sebarang acc bank
jadi kpd sahabat2 d sekitar kuala lumpur & selangor boleh la telefon & jumpa sendiri
utk sebarang bantuan
utk yg dari jauh apa nak buat
kirimkan doa saja lah
moga keluarga ini dapat kembali d rumah & tidak d jalanan seperti ini lagi
insya Allah
dipetik dari FB Affendi Mohd Salleh



RELATED POSTS :


No comments:

Post a Comment