Tuesday 29 April 2014

 Majun mutiara, Jalan Besar Pendang, 06700 Pendang, Kedah    

No Pendaftaran
PG0336917-T

Utama Nasional Politik Edisi Semasa Bisnes
Global Hiburan Sukan Ultras Karya Wawancara


Tak mesti tak bertudung ke neraka?
OLEH: FARUSH KHAN
Tarikh: April 30, 2014

SAYA kira pembaca budiman sudah selalu ke masjid dan surau di kawasan sendiri, tetapi apabila ada peluang, kunjungilah masjid ketika dalam perjalanan balik kampung atau di tempat-tempat baru bagi anda.

Di samping mengimarahkan masjid dan menikmati ganjaran beriktikaf dan pahala berganda dengan menunaikan solat berjemaah, anda juga akan menyaksikan banyak perkara berbeza dan menarik.

Anda akan dapati hampir setiap masjid dan surau yang ada di seluruh pelosok negara ini mempunyai keistimewaan masing-masing.

Di zaman digital ini, banyak masjid sudah menggunakan skrin raksasa untuk memaparkan isi khutbah Jumaat ketika khatib menyampaikannya atau ketika ceramah disampaikan.

Kalau dengan cara itu pun masih ada jemaah yang boleh tersengguk-sengguk mengantuk, tak tahulah apa nak dikatakan lagi!

Di banyak masjid dan surau, di samping mempamerkan waktu solat, kemudahan digital digunakan untuk mengiklankan program yang dianjurkan seperti sesi pengajian dan kuliah, juga untuk memberi peringatan, nasihat dan amaran.

Banyak yang mengingatkan jemaah supaya tidak bercakap perkara yang sia-sia dalam masjid, tidak tidur di ruang solat atau menasihatkan umat Islam membaca doa masuk dan keluar masjid serta doa iktikaf, antaranya.

Sejauh mana kesan daripada peringatan yang diberi menggunakan kemudahan digital itu, wallahualam. Yang penting ada usaha ke arah kebaikan.

Ada pentadbir masjid yang agak ‘brutal’, yang memilih untuk memaparkan ayat-ayat amaran sebagai peringatan kepada umum.

Banyak masjid mempamerkan ayat seperti ‘Solatlah di belakang imam sebelum imam solat di belakang kamu’, ‘Bacalah al-Quran sebelum al-Quran dibaca di hadapan kamu’ atau ‘Pergilah ke masjid sebelum kamu dibawa ke masjid’.

Ayat begini tidak syak lagi merupakan peringatan supaya kita sentiasa ingat kepada mati, menunaikan perintah ALLAH dan meninggalkan laranganNya.

Masalahnya yang membaca peringatan yang diulang-ulang di skrin setiap masa itu ialah mereka yang kerap ke masjid.

Bagi yang tidak ke masjid, siapa yang akan mengingatkan mereka tentang perkara seperti itu?

Saya kira tentulah yang selalu ke masjid perlu mengambil tanggungjawab itu. Jika tidak, mesej itu mati di situ sahaja.

Sebenarnya, pergi ke masjid boleh dapat banyak cerita dan berita baru lagi menarik.

Ramai penceramah, apa lagi yang celek teknologi maklumat, bukan calang-calang.

Mereka pun ikuti perkembangan melalui internet dan mampu menyampaikan kepada anda apa yang sedang tersebar dan menjadi polemik dalam laman sosial.

Di sebuah masjid yang saya pergi baru-baru ini, umpamanya, penceramahnya menyentuh tiga isu kontroversi.

Pertama tentang dakwaan tidak semestinya wanita tidak bertudung masuk neraka; kedua mengenai luahan orang yang sanggup ke neraka dalam mempertahankan perlakuannya dan ketiga tentang persoalan terhadap penggunaan hadis oleh ustaz.

Penceramah yang memiliki PhD dalam bidang agama itu jelas tidak senang dengan kenyataan-kenyataan seperti itu turut menyentuh tentang pengertian syirik dan murtad dalam penjelasannya ringkasnya itu.

Di akhir penjelasannya, beliau berkata, kalau ALLAH mahu memasukkan orang yang melanggar perintahNya ke syurga dan memasukkan orang yang patuh kepada perintahNya ke neraka, tiada siapa boleh menghalang, kerana ALLAH berhak lakukan apa sahaja yang ALLAH mahu.

Tetapi apakah ALLAH akan melakukan demikian?

Beliau membaca Surah al-Baqarah ayat 286 yang sebahagiannya bermaksud: “...Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya.”

Beliau juga merujuk kepada Surah Ali Imran, ayat 9 yang bermaksud: “Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya Engkaulah yang akan himpunkan sekalian manusia untuk (menerima balasan pada) suatu hari (hari kiamat) yang tidak ada syak padanya. Sesungguhnya ALLAH tidak memungkiri janjiNya. - Surah Ali’Imran :  9.

Apakah ALLAH akan lakukan apa yang bertentangan dengan apa yang ALLAH sendiri janjikan?



<<ASSALAMUALAIKUM>>

TAWARAN 

HEBAT MENANTI ANDA...SEBARANG

 PERTANYAAN UNTUK MENJADI

PEMBORONG & PENGEDAR 

PRODUK KAMI BOLEH PM KAMI..:)


Pengedar Majun Mutiara Diseluruh Negeri Diperlukan Segera!.Saya ingin memperkenalkan peluang perniagaan Majun Mutiara, haya memerlukan masa 2 @ 3 hari dalam sebulan tanpa menganggu kerja harian anda.Anda hanya perlu menghantar majun mutiara dan kutip untung sahaja.Senang bukan!

Untuk pengetahuan tuan puan kami adalah pembuat&pembekal produk ini dan sememangnya produk ini laris di sekitar Kedah,Penang,Melaka dan Kelantan..

<<STRATEGI PEMASARAN>>
Strategi pemasaran yang dicadangkan iaitu meletakkan Majun Mutiara di restoran,gerai2 makan serta di warung2.
KEUNTUNGAN 100%!

<<MASALAH KESIHATAN>>
Masalah Gaut,Asma,Resdung,Gatal-Gatal,Darah Tinggi,Hepatitis,Sakit Urat,Sakit Pinggang,SakitLutut,Sakit Tumit,Angin dlm badan. 
Cubalah MAJUN MUTIARA 
InsyaALLAH sgt berkesan

<<BAHAN-BAHAN>>
Mahkota dewa 70mg,
Ketumbar jawa 60mg,
Cengkih 14mg,
Halia 12mg,
Cekur manis 24mg,
Halia Hitam 24mg,

Lain lain bahan 5mg


<<CARA MAKAN>>
1 paket sehari.
 Setiap balang/papan ada 60paket.Dapatkan segera!

Produk kesihatan untuk merawat penyakit yang berasaskan ramuan herba tradisional yang terpilih serta berkualiti tinggi InsyaALLAH sgt berkesan.







<<TESTIMONI PENGGUNA>>

Sakit di Pergelangan Kaki
Saya berumur 75 Tahun,saya selalu mengalami masalah sakit di pergelangan kaki.Saya juga tak mampu untuk berdiri dan berjalan tanpa menggunakan tongkat.Maklum la orang tua kan.Setelah saya mencuba majun Mutiara dalam 5 paket saya sudah terasa perubahannya.sakit sakit di pergelangan kaki sudah hilang dan sekarang saya mampu berdiri dan juga berjalan tanpa menggunakan tongkat lagi.
Zaleha ,Kulim Kedah.

Kaki Bengkak
Saya mengalami masalah kaki bengkak sejak 5 tahun lepas,saya pernah buat rawatan di hospital.setelah buat rawatan di hospital bengkak kaki saya hilang buat sementara, setelah beberapa bulan kemudian kaki saya bengkak kembali. Alhamdulillah saya mencuba majun mutiara yang di jual berhampiran rumah saya,setelah mencuba 3 paket saya dapati bengkak kaki saya beransur ansur sembuh dan sekarang bengkak kaki saya sembuh sepenuhnya. Syukur Alhamdullilah KepadaNya.
Normah,Terengganu.

Angin Dalam Badan
Saya mengalami masalah angin dalam badan.bila saya makan terlalu kenyang bahagian dada saya akan terasa sakit dan akan muntah muntah. Setelah saya mencuba majun mutiara ini saya sudah boleh makan dengan kenyang dan angin dalam badan pun semakin berkurangan.
Putra,Jerteh,Terengganu

Gatal Gatal Seluruh Badan
Saya mengalami masalah gatal gatal seluruh badan. Penyakit saya ini berlarutan selama 10 tahun. Saya sudah mencuba pelbagai ubat di pasaran tetapi kesannya menghampakan saya.setelah mencuba majun mutiara ini penyakit gatal gatal saya telah hilang dan sakit sakit badan juga turut hilang.
Zaidi,Pasir Mas,Kelantan

Gout
Saya membeli majun mutiara ini secara online,saya belikan majun mutiara ini untuk orang tua saya yang ada penyakit gout. Setelah mencuba Majun Mutiara ini penyakit gout bapa saya telah berkurangan.saya juga makan Majun Mutiara ini untuk kurangkan keletihan dan hilangkan sakit pinggang dan sendi.
Saiful,N Sembilan

----------------------------------------------

PENGEDAR & PEMBORONG DIPERLUKAN SEGERA!

UNTUK KETERANGAN LANJUT SILA HUBUNGI

PEMBEKAL MAJUN MUTIARA PADA TALIAN

   

019-4124432 mohd

No comments:

Post a Comment