Friday 4 July 2014

Pecah amanah RM1.3 juta

Oleh Muhammad Apendy Issahak
Ipoh: Seorang wanita ditahan kerana dipercayai terbabit dalam kes pecah amanah membabitkan penipuan kad tambah nilai telefon bernilai RM1.3 juta.
Wanita yang berusia 33 tahun itu, yang beralamat di Taman Ipoh Timur, di sini, dipercayai ‎mengambil stok tanpa kebenaran daripada syarikatnya bekerja dengan mengubah suai invois asal.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Perak berkata, pihaknya menerima laporan daripada pengarah pengurusan sebuah syarikat pengedaran telekomunikasi yang mendapati‎ kekeliruan pada stok tambah nilai daripada dalaman syarikat berdasarkan penelitian laporan pada bulan Januari hingga Mac lalu.

"Suspek disyaki mengubah suai invois berjumlah lebih kurang RM1.3 juta di mana pekerja wanita itu mengeluarkan stok berkenaan dengan memberikan arahan kepada kakitangan penghantaran tanpa pengetahuan penjaga stor.
Foto
SUSPEk dipercayai terbabit dalam kes pecah amanah membabitkan penipuan kad tambah nilai telefon bernilai RM1.3 juta. FOTO Muhaizan Yahya

"Hasil daripada siasatan yang dijalankan, pihak kami bertindak menahan suspek petan‎g semalam dan mendapatkan perintah tahanan reman di Mahkamah Sesyen Ipoh sebentar tadi," katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

Suspek direman tiga hari sehingga Ahad ini.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/04

No comments:

Post a Comment