Tuesday 16 August 2016

Salam selamat pagi...uber&grb car vs texsi= spad (kerajaan).
texsi- kenderaan yg di benarkan atau d lesenkan oleh pihak pemerantah yg mematuhi peraturaan dan undang2 tertentu...juga etika pd pemandu2 itu sendiri.
keta sapu,perebat sapu dll gelaran kini telah d beri penjenaman semula d kenali dgn istilah uber n grabcar...hasil dari pemikir2 kerajaan yg digajikan oleh dana oleh rakyat ,yg diuruskan oleh kerajaan yg dipilih oleh rakyat,(tahniah utk anda) fikir2 kan lah.
lpkp,jpj,spad- antara pihak yg bertangung jawab di atas peguatkuasaan,perlesenan,pemantauwan juga untuk menjaga kepentingan bagi kenderaan perdagangan juga pengangutan awam.
( tetapi badan2 tersebut yg di pimpin oleh individu yg gagal memikirkan penyelesaiyan yg diharapkan..hasil suntikan atau dana2 bawah meja,(makan suap)tak mustahail kan,atas apa yg dapat di lihat oleh mata kasar kita..contoh dipasar borong atau mana2 kawasan yg terlibat..pernah lihat moto roda 3 di jalanan terutamanya di d pasar2 mahupon kawasan2 perumahan yg d pandu oleh warga asing! mana peguatkuasaan oleh badan2 yg bertangung jawab...kurang kakitangan! Alasan nya...masuk akalkew.....jika orang tempatan sampai depan umah diikut..).
Pada pemandu2 uber n grabcar, anda mungkin ada sebab anda tersendiri atau alasan2 anda..yg telibat dlm industri tersebut.atas kerelaan,keterpakasaan....Anda punya alasan sendiri....
Bagi saya sebagai salah seorang dari jp2 semalaya..lembah kelang hususnya merasa dikianati oleh badan kerajaan hususnya,kerajaan umumnya(spad)..

No comments:

Post a Comment