BATANG KALI - Keseronokan berakhir tragedi. Itulah yang berlaku kepada dua remaja membuat aksi wheely berkesudahan tragis apabila motosikal ditunggang mereka bertembung menyebabkan seorang maut manakala seorang lagi parah.

Menurut Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Shukri Yaacob, kejadian berlaku kira-kira jam 10 malam Rabu lalu di Jalan Ara 3 di kawasan perniagaan yang baru beroperasi di Bandar Utama Batang Kali.

“Kedua-dua mangsa menunggang motosikal bersendirian dan dipercayai melakukan aksi wheely di jalan belakang bangunan Jalan Ara 3.

“Motosikal mangsa bertembung secara berdepan dan  mangsa  yang maut  tersepit  di bawah  motosikalnya,” katanya.

Katanya, mangsa yang tersepit maut serta-merta di tempat kejadian manakala seorang lagi mengalami kecederaan parah dan tangan kirinya patah.

Katanya, siasatan di tempat kejadian menunjukkan keadaan jalan lurus di kedua hala hanya persekitarannya samar-samar kerana jauh dari lampu jalan.

Katanya, mangsa yang maut dikenali sebagai Muhammad Ashri Azmi, 17, sementara yang parah Muhammad Haiqal Bahtiar, 15, dibawa ke Hospital Selayang.

“Bedah siasat mayat mangsa mendapati punca kematian disebabkan kecederaan parah di kepala. Siasatan lanjut masih dijalankan.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, bapa mangsa, Azmi Ahmad yang bekerja sebagai penunda kereta berkata, ketika kejadian dia sedang bertugas di Jalan Genting Highland-Batang Kali dan gegas pulang selepas mendapat berita kejadian itu.

“Masa saya sampai, mayat dan motor masih ada di situ tapi orang yang cedera dah dibawa ke hospital,” katanya.

Menurutnya, berkemungkinan motosikal ditunggang anaknya bergesel lalu terjatuh kerana ada yang memberitahu ketika itu anaknya hanya lalu di kawasan tersebut.

“Kawan-kawan dia mesti tahu cuma mereka takut salah cakap.

“Mungkin berlaga handle dan tertonggeng jatuh,” katanya.

Menurutnya, Allahyarham adalah anak sulung daripada tujuh beradik dan rajin membantunya berniaga.

Dalam pada itu, adik mangsa Muhd Syazrul Azmi, 14, berkata, dia melihat keganjilan abangnya sehari sebelum pemergiannya.

“Sebelum ni dia tak pernah tunggu ayah balik kerja tapi semalam (sehari sebelum kejadian) dia tunggu ayah balik sampai saya dah tidur,” katanya.