Tuesday 11 February 2014

Tekup ayah diikuti anak

Oleh Sarah Zulkifli
Shah Alam: Seorang pelajar kolej mengaku di Mahkamah Tinggi di sini, semalam, dia yang mengikat kedua-dua kaki Omar Peter Abdullah, bapa kepada pensyarah Zara Eleena, sebelum hidung dan mulut lelaki itu ditekup seorang tertuduh menggunakan sarung tangan dan kemeja-T sehingga tidak bernafas.
Saksi pertama pendakwaan, Fadhil Rushdan Rahman, 20, mendakwa ketika itu, keadaan Omar meronta-ronta sehingga akhirnya nafasnya tiada dan badannya sejuk di salah satu bilik tidur di rumah Zara Eleena di Taman Kinrara, Puchong, dekat sini. 
Pelajar jurusan Perbankan Islam Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernatics (KTAC) berkata demikian ketika memberi keterangan kes pembunuhan pensyarah bahasa Inggeris KTAC Zara Eleena, 23, bersama bapanya, Omar Peter, 56, di Taman Kinrara, dua tahun lalu. 

Ketika menjawab pemeriksaan utama Timbalan Pendakwa Raya Aidatul Azura Zainal Abidin, dia berkata, ketika kejadian malam 9 Mac 2012 itu, tertuduh kedua, Mohamad Sharafe Matt Noh, 21, yang dikenali dengan Mat Rof itu menekup hidung dan mulut Omar, manakala dia dan tertuduh ketiga, Azizi Aizat Ibrahim, 22, yang dikenali Boy masing-masing mengikat kaki serta tangan mangsa.

“Sebelum kejadian itu, saya, Boy, Mat Rof dan tertuduh pertama, Mohamad Zul Shahril Suhaimi, 22, dikenali sebagai Shah diambil Zara Eleena ke rumahnya bertujuan mengubati pensyarah itu.

No comments:

Post a Comment