Friday 28 April 2017

" TOLONG VIRALKAN !! ORG UTAQA KALAU PI KEDAI NI HATI-HATI SIKIT!! "
.
Dah dekat sebulan  aku dok perati kedai ni. Memang "ada saka" kedai ni.Banyak benda hat aku pelik dengan kedai ni.
.
Aku malas nak cerita ja..Satgi kalau cerita hampa kata aku buka aib org pulak. Aku bukan apa, tak nak org tak tau pasal kedai ni. Aku jamin mesti dah ramai yang kena pukau dengan kedai ini.So aku  tak nak lagi ramai yg terkena.
.
Ok aku cerita dari awai.Hampa nak percaya atau tak, terpulang la kat hampa. Aku tak paksa...
.
Bulan lepas bini aku bgtau cerita sempoi punya..aku da nk jd ayah..mcm nk lompat sampai langit aku rasa..da 2tahun aku tunggu nk jd ayah..Lepas ja tau bini mengandung aku ..aku Menangisssss ..baqhang syokkk..
.
 Tanpa membuang masa aku pulas motor LC ku sekuathatiiiikuuuuu. Aku nekad nk beli kereta ,xmau bg anak aku naik motor..sat g hitam mcm aku...
.
Puas aku round kedai kereta cari kereta hat berkenan..xjumpa jgk..aku tau bini aku Teringin nk naik kereta hat x dak bumbung..
.
Aku pun p la usha2 kedai area start dr Sg.Petani sampai Jalan Baru,Penang.Sebab kot sana kan ada kedai kereta..Terpana aku melihat kereta kat Tiang Siang,Porsche..kemaih weihh..smart gila . Aku boleh tengok sambil telan air liur je la weyy..Aku mmg berkenan..tapi setakat keja kerani macam aku ni..mana la mampu.
.
Aku pun dengan sedihnya membawa hati balik la Kulim. Dah p jauh2 aku ronda..habis minyak fulltank yang aku isi tadi..memang sedih tak taw nak kata la..sebab x dapat kereta yang di cari.
.
Dok bawak motor sampai lah ke , Taman Kempas,Kulim..Aku jumpa 1 kedai kereta weyy kat Kulim ni.

Mata aku terpaku melihat singhbord Edaran Kencana Trading-membeli dan menjual kereta terpakai,perkhidmatan insurans dan urusan JPJ.

Kedai kereta Melayu weeii..x sangka ada jugak sesat tang ni.. Wahhh. Ini adalah jodoh. Aku kata dalam hati. Memang tepat pada masanya. Memang aku nk cari kereta Idaman bini aku ni
.
Aku parking tepi motor LC aku. Tongkat 2 Cabut kunci. Tinggai helmet terus celapak p masuk dalam kedai tu..
.
Masuk2 ja jengok dalam kedai. wahhhhh.ada satu kereta hat x dak bumbung..warna red Ferrari weii..memang tergoda aku tengok..
.
Aku pun terus p terjah tanya brader hat kerja kat situ. Serius memang ramah nak mampoih. Depa layan aku gila2 punya. Serupa macam dah kenai lama..siap bagi kat aku ayaq mineral free.Depa habaq depa jual kereta macam-macam jenis.
Lepaih tu aku tanya ..
.
" Bang berapa harga kereta hat Xdak bumbung ni?aku harap xdak la ratus ribu. Setakat nak wat loan bank Rakyat  pun aku rasa dapat dalam RM60k ja..
"Harga sekali tukaq nama semua,puspakom dan insurans dalam RM21,000 ja bang. "
.
TUDIA BAQHANGG???
Banyak tu ja wey? Biaq betoi?? Lepas tu tanpa buang masa aku pi tekan duit dekat
ATM kepala tiger Taman Selasih aku bagi booking RM1000..

Memang aku tak mau buang masa.sat lagi aku dok buang masa pikiaq..orang lain kebas kereta tu..Naya aku..Mana aku nak cari harga lagu tu..memang sgt2 berbaloi dan berpatutan.
.
Tapi pasaipa aku kata kedai ini ada saka.??
Sebab sebelum ni aku dok lalu..kereta asyik bertukar2 ja dalam kedai..sat ja Wei..x sampai seminggu dah tukar kereta yang dipamerkan..patut laku Keras kedai ni sebab kereta depa murah..insurans depa jual pun murah..Ramai orang dok pi..
Haishh! Hampa kalau ada nk trade in kereta ka nak beli kereta ka..renew Insurans ka..p ja Edaran Kencana,Kulim ni..Gerenti puas hati weyy.. Aku bagi 10 bintang!!
.
Kalau ada apa2 nak tanya pasai kedai ni..tak tau dok tang mana ka boleh rujuk no fon kat bawah ni ..

👇👇👇👇👇
----------------------------
EDARAN KENCANA TRADING
24 GF, Jalan Kempas 1, Taman Kempas Indah 2, 09000 Kulim, Kedah
https://maps.google.com/?q=5.353083,100.531609

Landmark :
1. Berhampiran dengan Showroom Toyota Kulim

Office : 04-4902030
Call/Whatsapp : +60175626388

Waktu operasi
Sabtu - Khamis : 10 pagi - 7 petang
Jumaat : CUTI WAJIB
----------------------------
https://www.facebook.com/EdaranKencanaSdnBhd/

#keretamurah  #usedcar  #keretaterbaik  #keretajimat  #trustedseller  #maidtgbelek2 #edarankencana

Jom pi buat ramai kat kedai nie dan jangan lupa pakat2, (👍) LIKE & SHARE post ini. TQ

No comments:

Post a Comment