Tuesday 27 January 2015

YSetiausaha Publisiti DAP Tony Pua bertanya sekiranya 1MDB akan memberi keterangan secara sukarela kepada PAC melalui Presiden dan CEO syarikat itu, Arul Kanda Kandasamy. – Gambar fail The Malaysian Insider, 27 Januari, 2015.Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua bertanya sekiranya 1MDB akan memberi keterangan secara sukarela kepada PAC melalui Presiden dan CEO syarikat itu, Arul Kanda Kandasamy. – Gambar fail The Malaysian Insider, 27 Januari, 2015.Ahli Parlimen pembangkang hari ini mempersoalkan sekiranya syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) akan tampil memberi keterangan di depan Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC).
Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua dalam satu kenyataan hari ini berkata, beliau menyokong sepenuhnya seruan Pengerusi PAC Datuk Nur Jazlan Mohamed yang mengalu-alukan Presiden dan CEO 1MDB Arul Kanda Kandasamy supaya memberi keterangan secara sukarela kepada PAC.
Pua yang juga merupakan salah seorang anggota PAS berkata, Arul sebelum ini menawarkan untuk berbincang dengannya tentang pelbagai kritikan yang ditimbulkan tentang 1MDB, yang kini berhutang sebanyak RM42 bilion.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/adakah-1mdb-akan-beri-keterangan-depan-pac-soal-dap#sthash.qnXq2FnF.dpuf

No comments:

Post a Comment