Friday 28 October 2016

malu saya baca comment2 orang melayu di sini. benci sangat dgn orang singapura entah apa sebab.

orang singapura ke sana untuk menyumbang ekonomi malaysia. negara malaysia, bumi allah yg sangat luas. kenapa ada sifat tamak dan lokek sangat?

takde ke anda semua terfikir tentang warga negara anda sendiri yg kebanyakkannya berkerja di singapura untuk mencari rezeki??

kalau pemerintah-pemerintah kedua belah pihak berterusan menaikkan harga, yg rugi besar adalah rakyat anda sendiri. bukan rakyat singapura. yg kaya pun bukan rakyat
malaysia mahupun singapura. yg meraup keuntungan besar adalah pemerintah2 kedua belah pihak.

kalau warga negara singapura boleh ada rasa simpati dgn pekerja malaysia yg kena tempuh kesesakan yg melampau setiap hari demi untuk mencari rezeki, ditambahnya lagi dengan kenaikan harga laluan di customs, kenapa susah untuk anda semua bertimbang rasa sesama manusia sendiri?

kalau naik tinggi sangat, memanglah kita tak akan nak masuk selalu. tapi yg akan rugi ekonomi awak kalau purata pembelanjaan merosot akibat kurangnya pelawat dari singapura yg dulunya mengunakan penukaran matawang yg lebih besar dan melabuhkannya ke ekonomi anda. yg dulunya sesak kan shopping centre dan jalan raya anda dgn membelanja bukan mencuri. setiap negara termasuk singapura perlu kan pelawat dari luar negara, sungguh hairan kenapa rakyat melayu di malaysia tak suka..

No comments:

Post a Comment