Saturday 25 January 2014

Murid dihukum jadi 'lembu'

SUNGKAI: Dua murid tahun empat sebuah sekolah jenis kebangsaan Cina, di sini, dikenakan hukuman tidak masuk akal apabila digantungkan loceng dileher dan dipaksa makan rumput seperti lembu, Khamis lalu.
Hukuman berkenaan dikenakan seorang guru bahasa Inggeris hanya kerana kedua-dua murid berkenaan tidak menyiapkan kerja sekolah. 
Terkejut selepas mengetahui mengenai kejadian yang menimpa dua murid berkenaan, ibu seorang daripadanya kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Sungkai, hari ini, berhubung tindakan melampau guru itu. 

Yarnis Kasuma Dewi Zainal Abidin, 32, berkata anaknya kini trauma dengan kejadian itu berikutan dikutuk dengan panggilan 'lembu' oleh rakan sekelas dan sekolah.

"Ketika buat laporan polis, guru bahasa Inggeris terbabit bersama guru besar turut hadir dan mereka mengaku melngenakan hukuman denda tidak masuk akal berkenaan dan kemudiannya meminta maaf.

"Lebih memeranjatkan kami, guru sekolah juga mengaku hukuman menggantung loceng di leher sudah beberapa kali dikenakan terhadap beberapa murid sekolah berkenaan sebagai denda jika tidak membuat kerja sekolah," katanya dalam sidang media di sini.

No comments:

Post a Comment