Thursday 10 August 2017

*Amaran*
AKIBAT TAMPAL DOA DI DINDING!!

_Suatu hari ketika semua murid mengikuti pelajaran agama di kelas...!_

Ustazah : "Siapa tahu do'a masuk tandas...? .Angkat tangan...!"

Zali : "Saya ustazah...."

Ustazah : "Ok Zali, cuba baca...!"
Zali : _"Allahumma Inni A'uu dzubika minal khubutsi wal khobaiz"_

Ustazah : "Bagus Zali..., Siapa yg ajar kamu...?"
Zali : "Ummi..., di rumah, ummi tampal dekat pintu bilik mandi. Tiap hari kami baca...."

Ustazah : "Kalau doa hendak sikat rambut siapa tahu...?

Karim angkat tangan..., Dengan lantang dia membaca : _"Allahumma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii"_

Ustazah : "Betul..., Hebat kamu, Karim...."

Karim : "Kakak saya tampal kat cermin, tiap2 pagi bila sikat rambut kakak mesti baca...."

Ustazah : "Hebat2...,
Baiklah, siapa tahu do'a ketika nak tidur...?"

Din bin Zahari : "Saya tahu ustazah...!"

Ustazah : "Waaah, Din kamu tahu ya..."

Din: _"Bismillahi Allaahumma Jannibnaas syaithaana wa Jannibis syaithaana maa razaqtanaa...."_

Ustazah : 🤤🤤 terdiam.. (Dalam hati ustazah berkata, do'a ini do'a sebelum berjunub dengan suami/isteri...!?)

Din : "Do'a ini abah saya yg tampal dekat tempat tidur..ustazah.., Tiap malam abah saya membacanya...!"

Ustazah : "..!!??..., Haaaaahhhhh..., tiap malam...!" sambil tepok dahi....

Din : iya ustazah.."
Malah kalau malam Jum'at .abah  baca sampai 3 kali...!".

Ustazah : "Apaaaa..., 3 kali...!, masyaallah..., luarbiasa Abahmu Din...!!! 😇😇" 👌👌😁😁

No comments:

Post a Comment